vineri, octombrie 03, 2008

Fiecare cu bolisoara lui (Ars poetica)

Dragi oameni buni,

Omul e o specie gingasa, subreda, plapinda, pirlita si vai de capu' ei. As putea spune chiar ca omul este, in esenta lui, o mirtoaga.

Daca vine vara e cald si asuda, pe urma se duce la aer conditionat sau bea o bere rece. Si il doare gitul. Sau face pneumonie. Iarna ii curg mucii, primavara stranuta de la polen, toamna il dor ciolanele de la ploaie.

Isi manifesta generozitatea sub forma de: antrax, borrelioza, bruceloză, difterie, dizenterie, eritem infecţios, febra tifoidă, giardioză, gonoree, erizipel, viroză respiratorie, hepatită A, B, C, holeră, leptospiroză, ascaridioză, oreion, poliomielită, rujeolă, febră paratifoidă, pediculoză, scabie, sancru moale, scarlatină, SIDA, sifilis, tricomoniază, tuberculoză, variolă, enteroviroză, oxiurază, varicelă, zona zoster.

Si se infunda cu leacuri, ca sa maninca ceva si gura lu' doftoru' si a lu' spiteru'.
Da' pina la urma tot o mierleste. Ca sa maninca ceva si gura lu' popa. Si a lu' dascalu'.

Cei care ma cunosc stiu prea bine ca eu sint o fiinta plapinda, gingasa, ca o trestie cugetatoare, ca o lebada, ca un mar, ca un par, ca un fir de trandafir. (cred ca e bine sa ma opresc inainte de a spune "tare ca piatra"); cu alte cuvinte, o adevarata martoaga.


O boala am si eu, de care nu pot scapa: limbarita. Adica ...fac ce fac si ma mainca limba. Tre' sa-mi dau eu cit de cit cu parerea, tre' sa o fac oleaca pe desteapta, tre' sa imi exprim mereu opiniile marete, chiar daca nu ma intreaba nimeni nimic. Zice-se ca toata lumea are dreptul la o parere personala. Da, numa' ca aia se pastreaza pentru sine, pina cand te intreaba careva ce si cum. Ca de aia e "personala". Si, ca sa nu ma acuze nimeni ca maninc ciuperci sticate cu polonicu' al mare, scrie-voi iaca fix aici pe blog despre toate cele ce imi produc mincarimi de limba. Si va poftesc sa bateti cimpii cu mine, sa mincam impreuna ciuperci stricate cu polonicu' al mai mare, sa cautam ace ruginite in carele cu fin.


p.s. Gonoree inseamna blenoragie , iar pediculoza e atunci cind ai păduchi; borrelioza nu stiu ce inseamna, da' n-are legatura cu voma!



2 comentarii:

Irina Dan spunea...

ce blog verde si frumos ti-ai facut...si lista aia de boli de unde ai luat-o, ca m-am prapadit de ras. ma gandeam ca e buna pentru blesteme si incantatii...da-i inainte cu blogul, ca e fain

akritura spunea...

multumesc, Irina! :)
pentru ca sint o culta si o desteapta, bineinteles ca lista cu boli infectioase era in cultura mea generala, ordonata alfabetic. da's-a inspirat de la mine si wikipedia :P