joi, octombrie 21, 2010

primul meu scenariu de scurtmetraj

calauzita in viata de tutorele meu spiritual vasile, care s-a lansat recent in idustria filmului, am decis sa-mi canalizez forta creatoare spre lucruri constructiv-artistice. prietenul vasile, suflet de comerciant, incurajeaza industria gerontokinky. eu, trestie cugetatoare, ca o lebada, m-am gindit sa va prezint in premiera absoluta astazi primul meu scenariu de scurtmetraj de arta.

madalina  forever ...
 partea intii:
decor minimalist: o mocheta albastra, pe care se afla doua scame . camera urca incet , surprinzind in dreapta un aspirator pe care s-a asezat praful. camera se opreste o secunda pe aspirator, timp in care incepe coloana sonora: bazaitul unei muste. camera urmareste musca. musca se asaza pe aspirator, de unde spectatorul deduce ca in saculetul acestuia s-ar putea afla si niste gunoi vechi. deodata scirtaie o usa. camera urmareste in continuare musca.  camera se umple de zgomot: un ris galgait. musca se invirte in jurul aspiratorului. se aude un ploscait, camera e invadata de lumina. musca se invirte de fix trei ori in jurul aspiratorului , apoi se indeparteaza incet apropiindu-se de un pahar cu apa. aici coloana sonora e un fel de "ta-taaaaan!!" (ca la comisarul moldovan, cind se urca in masina)
partea a doua (cu personaje):
de sub plapuma infatata in cearsaf roz, cu pisicute, iese un picior paros. degetul mare are o unghie lunga putin ingalbenita. aiai merge iar muzica aia (ta-taaaan! spectatorul poate crede ca e vorba de piciorul unei vrajitoare). dintr-o data in incapere se face o lumina rosiatica si se aude multa galagie. camera se indreapta brusc spre televizor, la care se vede foarte clar o poza a madalinei manole. vie. (atentie, va rog , daca gresiti cadrul si se vede pe ecran o poza cu ea moarta, alunecam pe un fagas mistic si nu e bine). imaginea se schimba cu un cadru in care apare sov : stenogramele...prim plan pe telecomanda: un deget fin , cu manichiura delicata, o unghie ovala, data cu oja rosu burgundia apasa pe buton. din nou prim plan pe tv : animal planet  o televiziune romaneasca, botezatu, solcanu, doua fustite de tul roz. din nou un cadru cu sov si stenograme. televizorul se inchide brusc. cadrul se muta pe paharul cu apa de care se apropie musca incet, lasciv. poposeste putin pe gura paharului. cadrul se ingusta si se apropie de fundul paharului, in care se odihneste, la fel de lasciv, o proteza. concomitent, in fundal se aude o voce pitigaiata de femeie. vorbeste stilcit:
"eu zic sa dormim, iura, ca maine vine titus".
partea a treia (ultima parte): filmul se incheie apoteotic cu o imagine panoramica dintr-o intersectie, unde toate masinile se opresc brusc, si (aici se filmeaza cu incetinitorul) toti soferii coboara , cu cite o bita de baseball, un topor, o furca sau o coasa in mina. cei care n-au arme , doi cite doi, isi cara pumni in cap.

THE END

p.s. rog producatorii de filme de cannes sa-l contacteze mai intii pe agentul meu, vasile.

5 comentarii:

mada spunea...

cand ai scris "madalina forever" m am speriat putin...:P am zis...ia sa vezi ce a scris nebuna! :))

akritura spunea...

nu ma provoca, maduto!

mada spunea...

nu te provoc, stai linistita...ca nici nu vreau sa ma gandesc ce ar iesi:P

Irina Dan spunea...

daca eu jos rolul aspiratorului, am vreo sansa la oscar ?

akritura spunea...

nu, pisi. filmul in facem numa' si numa' pt cannes. tu n-auzi ca e scurtmetraj de arta? ce , ti se pare ca seamana cu un blockbuster??