luni, ianuarie 24, 2011

24 ianuarie la iasi

azi e 24 ianuarie
stiti ce sarbatorim noi azi?
da, stiti!

sarbatorim niste ani de la alegerea lui cuza la iasi si unirea principatelor.
buuun
deci ...apolitic, da?
buuun
2 chestii am de spus:
1. mie, una, mi-e rusine de ce s-a intimplat astazi in piata unirii din iasi, mi-e rusine de concetatenii mei, chiar daca ii inteleg ca e criza, ca multi si-au pierdut slujbele, multora le-a fost diminuat salariul , multi nu au cu ce-si plati facturile, nu au cu ce-si creste copiii, etc. mi se pare, totusi, inadmisibil ca la o adunare cu ocazia celebrarii unirii principatelor, lumea sa se adune pentru a-l huidui pe presedintele tarii. huiduielile nu platesc facturi. huiduielile nu remediaza un vot gresit. huiduielile nu ne incalzesc apartamentele. huiduleile nu cumpara incaltari copiilor nostri. huiduielile nici macar pe stadion nu-si au locul.
nu sunt fan Base, nici pe departe. sint si eu dezamagita, ca restul tinerilor care l-au reales acum un an si un pic, dar mi se pare inadmisibil ca la o asemenea manifestare oamenii s-au adunat in centru ca sa huiduie. macar din respect fata de ce s-a intimplat la iasi in 1859...hai sa nu fim mitocani.

2. stiti bine (si daca nu stiti aflati acum) ca nu am nicio farima de patriotism, si nu sint pasionata de istoria romaniei, dar m-a enervat teribil urmatoarea secventa: eram dimineata in microbuz; in spatele meu se aflau citiva adolescenti care mergeau (probabil) la scoala. microbuzul ajunge in alexandru. pe esplanada din alexandru era multa lume si un grup de tineri care dansau. (probabil in cadrul manifestarilor cu ocazia zilei de astazi).lumea se uita pe geam la ei cel putin cu interes, daca nu cu admiratie...sau macar cu nedumerire. o fetita din spatele meu (din grupul de adolescenti de care va spuneam) zice :" pai da, e organizat de primarie. ca azi e ziua nationala"
si m-a enervat maxim. mai bine tacea din gura decit sa vorbeasca aiurea. poate nu a fost atenta la ora de istorie la scoala, poate nu a ajuns inca la lectia despre unirea mica, poate ca profesorul de istorie caruia ii bate vintul prin buzunare n-a insistat sa-i invete pe elevi semnificatia zilei de 24 ianuarie, dar ea, ca eleva de liceu s-ar cuveni sa faca diferenta intre 24 ianuarie si 1 decembrie, ziua nationala macar printr-aceea ca de ziua nationala are liber de la scoala.

atit am avut de declarat despre 24 ianuarie 2011 la iasi.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Frumos post.

akritura spunea...

@ anonim: sa vezi ce frumos e postul pastelui!!