vineri, ianuarie 07, 2011

Back in Black

mi-e tare greu sa descriu sentimentul pe care il am in fiecare an la inceputul lui ianuarie, dupa ce scap de "minunatele" sarbatori. e un amestec de bucurie, usurare, relaxare si, totodata panica.
starea asta seamana foarte mult cu o baie calda, cu multa spumita, in cada, dupa o zi lunga in care, desi ai inghetat de frig, hainele ti s-au incleiat pe tine; ai fost incaltata cu niste cizme incomode, care te string un pic, care au tocuri inalte, subtiri si strimbe, dar tu a trebuit sa alergi incaltata cu ele toata ziua  si chiar era sa aluneci de citeva ori; ti-ai uns fata cu fond de ten, pe care nu-l suporti, ti-ai facut contur la ochi, iar pe buze ti-ai desenat cu ruj un zimbet larg. dar acum s-a facut seara, iti scoti toate de pe tine, le arunci la cosul cu rufe murdare, cu oarecare grija, ca stii ca va veni vremea sa le porti din nou, iti scufunzi corpul obosit in cada, iti pui sampon pe par si dai drumul la robinet, nu cumva sa scada temperatura apei in care zaci. inchizi ochii si iti amintesti prostioare de peste zi. pe cele enervante le ignori. nu s-au intimplat niciodata. la unele iti vine sa rizi. la altele ti se face un pic rusine si deschizi ochii repede repede, sa le uiti. descoperi ca linga degetele mici de la picior ti-au aparut niste bataturi de la nenorocitele de cizme. "n-o sa mai am nevoie de ele niciodata! jur sa nu le mai port!" zici in gindul tau, dar stii bine ca nu e asa: data viitoare le vei scoate iar din dulapul lor. sau, si mai rau, o sa-ti cumperi altele, mai delicate, mai finute, mai de turma, mai incomode, pe care o sa le urasti si mai mult, dar pe care stii bine ca o sa le porti si o sa te prefaci ca sint incaltarile tale preferate. dar mai e tare mult pina data viitoare, iar in jurul tau miroase acum a lavanda, si esti numai tu cu tine, goala, libera, iar daca vrei poti  si sa cinti, poti sa sufli baloanele de spuma sau poti sa te bagi cu capul sub apa, sa-ti auzi bataile inimii.  "dar daca adorm asa si mor inecata in propria-mi cada?!"  scoti repede capul de sub apa, ti s-au infundat urechile, citeva secunde ti se pare ca ti-ai pierdut si rasuflarea. dar in baita ta miroase a lavanda. si e multa spumita. si tu esti moale si goala si libera si daca vrei poti sa cinti sau, si mai bine, iesi din apa, te infofolesti in prosop si plonjezi in pat, fara sa dai drumul la tv. si adormi, gindindu-te ca maine o sa te incalti cu tenisi. si o sa zimbesti tutuor cu chipul tau, imperfect, fara fond de ten, dar sincer si din toata inima. maine o sa vorbesti mult, ca de obicei, despre tot ce-ti da prin minte, o sa ai pofta de un film bun, sau de o carte, sau de o bere si de prieteni si de familie si de soare si de ploaie si de o cearta cu vecina de la etajul patru si de o calatorie pina la capatul pamintului si inapoi, cu trotineta sau calare pe un cal alb.  de miine esti iar tu insati,si o sa faci iar totul asa cum faci de obicei. patul tau miroase a cocolino. si e asa bine ca poti in sfirsit sa dormi si sa visezi frumos si sa fii asa cum esti de fapt...

cam asa e dupa sarbatori: se sting beculetele chicioase de pe strazi si se face lumina de la soare. incep sa fiu iar eu si, daca vreau, asa cum in baie puteam sa cint, acum pot sa strig in gura mare ca ma scot din sarite sarbatorile cu sclipiciul lor si cu beculetele lor si cu porcul lor si cu lumina calda a spiritului pulii, care ne inconjoara, si cu aglomeratia de pe strada si de prin supermarket si cu hrusca si cu copchii retarzi care cinta cintecele de sezon si cu traditiile dumnezeilor pizdei ma-sii.

asa! buuun,  acum , ca am scuipat tot veninul de pe suflet, va mai spun ca am citit ieri interviul asta cu Nora Iuga si mi-a placut mult de tot si mi-a facut mare pofta sa citesc despre Berlinul ei.
si de azi, ca am scris negru pe alb,  oficial, I'm back.

5 comentarii:

Cika spunea...

Ratusca! unde e ratusca??

akritura spunea...

pe varza calita , pisi! lasa, scoatem alti bobocei la primavara...

Felicia spunea...

eu ma plang de sarbatori si de spiritu' lor de-o luna incoace si lumea spune ca sunt grinch. "cum sa nu-ti placa craciunu???" iote nu-mi place, ma enerveaza, ma deprima. si da... acum ma simt libera si zambesc (de sub fondul de ten, cocotata pe tocuri)

Irina Dan spunea...

Vai, asa am un kef sa ma duc acasa sa ma bag in cada si sa-mi urle Marilyn Manson in boxe.

Anonim spunea...

Draga Felicia,
Ca sa simti Craciunul ai nevoie de un negru din tribu' bosimanilor si de o sticla de sampanie si putin caviar. Poate un desuu negru cu cristale swarovsky si niste pene.
Draga Akri,
mi-e dor de tine si de zambetul tau larg si dulce de copilas cu cornite si idei nastrusnice.Salutari lu' Mariuq.
Iti doresc un an nou plin de inventii si peripetii, cu multi prieteni, parinti sanatosi, bani cat calea lactee si barbati care sa saliveze precum cainii turbati dupa voi.
P. S. super piesa "Back in Black".
Fiara