marți, ianuarie 25, 2011

eeeeemineeeescuuuu

cu ocazia aniversarii a 10 zile de la aniversarea a 151 de ani de la nasterea poetului nepereche mihai eminescu national, care, cum ar veni, mi-a calauzit pasii, am compus un poem. se intituleaza "perpetuu post-reversibil" si vi-l prezint in cele ce urmeaza:


Perpetuu post-reversibil

o gaura de covrig
o capra barboasa
o unghie jegoasa
o trestie mucoasa
o musca baloasa
si o marmota frigida.



deci, aici lectorul avizat are aici posibilitatea de a observa, dincolo de incarcatura simbolic- mataforeica a textului, corelarea poemului cu tema sa fundamentala, adica timpul , prin trimiterea explicita la notiunea de globalizare sugerata mai ales prin alternanta fonetica intre primul si ultimul vers, tocmai pentru evitarea rimei. ca poetul ar fi putut spune"un marmot frigid",care rima cu covrig (mai precis putem spune "cu un covrig frigid")
dar autorul (adica eu) prefera alternanta aceasta fonetica pentru forta ei de a ma smulge din derizoriu. deci, cum ar veni, ma catapulteaza, intr-un neant secundar cu o labilitate modulata, usor indreptata catre visceral(ma refer aici cu preponderenta la gaura, deci gaura viscerala de covrig)

6 comentarii:

Irina spunea...

eu astept cantecul "varza calita cu pula belita"

akritura spunea...

mai intii sa-i compun linia melodica, baby, si apoi ne ocupam de versuri...

l'AnalphaBête spunea...

sa-nteleg ca ai scris acest mirific poiem in 2001?

akritura spunea...

nu, sa intelegi ca l-am scris azi. da'pentru ca sint o artista, o poeta, nu ma pricep la aritmetica. abia acu' am facut pe calculator 2011 - 1850 .

Mirela Mî spunea...

Imi place de tine. Nu e cel mai potrivit loc, dar voiam sa-ti spun. Imi place de tine.

akritura spunea...

you make me blush , Magherca. treaba e ca ...si mie imi place de mine, foarte mult chiar...:P