vineri, aprilie 15, 2011

iara si iara cu pace, despre ploaie sa aiuram

* daca miine iese soarele si se incalzeste un pic (putin de tot) pina seara o sa fie o explozie de verde. frunzulite multe multe multe, si copaci veseli.

* ca sa nu mai fie ploaia enervanta, exista o singura metoda: sa dormi acasa la mama. o cana de lapte fierbinte, o plapuma de lina, un motan puturos care toarce peste plapuma si un acoperis de tabla, peste care se aude ploaia pic pic pic. de departe e cel mai odihnitor somn. si fara vise. ...si fara visuri. si fara tristeti. si fara ginduri pesimiste. si fara intrebari.

* mereu am fost o zdravana, o rezistenta. nici boala nu se ia de mine,...decit daca vreau eu! prima data am racit cind aveam 5 ani, si atunci a fost direct pneumonie, pe care am capatat-o pentru ca am fugit de bunica, si m-am dus pe malul iazului sa ma joc prin balti. si era toamna si era o ploaie rece si s-a lasat cu penicilina.

*stiti cintecelul "Purple rain" al lui Prince? eu aproape ca uitasem de el, dar de o vreme, de cind mai merg simbata intr-un barulet din iasi cu karaoke, mi l-am reamintit, ca il cinta un baietel asa de frumos de se lesina toate puicutele in jur. bai, deci Eusebiu Mihnea (baietelu') il cinta mai fain decit insusi prince. cu inflexiuni vocale, cu adaugiri, cu ta-na-nauri...rupere, nu alta. dar nu despre asta voiam sa zic. acolo, in cintecel, zice la refren "i just want to see you laughing in the purple rain". in primul si primul rind, pe mine ma deruteaza o chestie: aia cu purple. eu nu pricep de ce in romaneste "purpuriu" inseamna rosu. adica e o nuanta de rosu copt, care se folosea la vesmintul senatorilor romani (deci, din filme stiu, ca nu traiam pe vremea aia ca sa vad cu ochii mei).cert e ca era rosu. bun. la americani e mov. mama ma-sii, in wikipedia zice ca e o scara de tonuri de la rosu la albastru (deci...mov). va sa zica "purple rain" inseamna ploaie mov. ceea ce e cam depresiv asa... Bun! si atunci de ce zice baiatu' ala cu naduf si suparare mare "i just want to see you laughing in the purple rain"??? adica...."vreau sa te rizi ca proasta la ploaia mov"? si dupa aia el se rupe de durere. in fine, ...ma depaseste

*mi-am amintit o poezie din abecedar: "vine ploaia , bine-mi pare. in gradina am o floare. ploaia o s-o creasca mare. vine ploaia bine-mi pare." si mai erau niste strofe, parca, da' nu le mai tin minte.

* eu n-am vazut niciodata o curca plouata. dar folosesc expresia "ca o curca plouata". in schimb, stiu cum miroase un ciine plouat. si un ciine plouat, blanos tare, care se scutura pe oameni.

* oare o sa ploua si duminica? se zice ca asa cum e vremea de Florii o sa fie si de Paste

* gata,nu mai stiu despre ce sa aiurez! let it rain, let it rain!

* si cintecelul despre ploaie

3 comentarii:

Irina Dan spunea...

nu rade ca proasta LA plaoia mov, ci rade in ploaia mov, care mov e simbolul nebuniei si veseliei inocente...nik nu stii...si nu-mi place articolul asta pentru ca mi s-a facut dor de casa mea cu tabla, cu motan si cu o strabunica cu ochi albastri.

akritura spunea...

mai ai o saptamina!

Fr0z3nasic3 spunea...

In ce bar e karaoke? M-as duce si eu. Mai ales cand ploua.