miercuri, aprilie 20, 2011

puiule, te calc pe cap

mi-am amintit azi, vorbind cu doamna Pisi, despre un desen animat, de sezon, care imi place grozav. ia vedeti si voi cit e de fain:




acum restul povestii. toata ziua m-am foit si m-am sucit incercind sa pun cap la cap citeva fraze, daca se poate coerente, din care sa reiasa concluzia pe care o am eu in minte de asta noapte. si brusc , ferdinand the bull m-a ajutat sa gasesc "cheia".

am ajuns eu la concluzia ca o fi iubirea esenta lumii, a universului. da' universul nu se misca deloc cu iubire, ba dimpotriva, pe baza iubirii, sta lumea pe loc si face mucegai.
dar asa am fost educati: scoala, familia, biserica. o, daaa, mai ales biserica. eu insami ma surprind adesea spunind "cu pace si cu intelepciune o sa trecem si peste asta". nu zic ca e gresit sau ca e rau. dar e ...pur si simplu adevarat doar pe jumatate. si eu stiu ca jumatatile de adevar sint cele mai mari minciuni.

eu cred ca motorul care invirte lumea e de fapt ura. sau daca nu ura, macar sora ei, furia. iubirea aia fata de semeni, fata de lume, fata de ce e in jur, aia de-ti da starea minunata de zen, de panseluta (aia in care am fost noi crescuti si educati)o fi buna, nu zic ca-i rea, dar, ...e ca apa clocita dintr-o baltoaca.

iubirea e moartea pasiunii.

e ca in teatru: fara contrapunct nu se intimpla nimic.
daca era sa fie totul pace, iubire, armonie si senin, ramineau adam si eva in rai singuri, prosti si plictisitori. nimeni n-ar mai fi facut sex milenii de-a rindul.
pina si gizaz zice ca n-a venit sa aduca pacea, ci sabia. ca pina si el se intreaba: ce plm sa faci cu pacea?


si de aia zic: eu m-am hotarit de azi sa nu mai fiu molie. deci, ...puiule, te calc pe cap. :)


p.s. aia cu puiul calcat pe cap nu se refera la nimeni anume, dar mi-a placut mult de tot fraza, pe care am citit-o intr-un articol al Nonei. si se potriveste asa de bine cu ce incercam eu de zor sa spun!!

6 comentarii:

Muguroaia spunea...

Uneori, ura misca pana si iubirea ! "Peace is for the weak", vorba lu' Agamemnon.

akritura spunea...

...Agamemnon Dandanache?

Muguroaia spunea...

Nu, draga! Personajul mitologic! A zis ca pacea-i pt nevolnici si muieri :))

akritura spunea...

oare pacea chiar e pt muieri?

Muguroaia spunea...

Ba, pe vremuri muierile starneau razboaie, da' nu le faceau ele. Acuma...Dumnezeu sa-i ajute pe barbati...

tot_io spunea...

pai, mah, elena, mah, poti tu sa "calci" pe cap? ai tu asa suflet?