marți, mai 03, 2011

si daca la miez de noapte un calator....

cum ar fi ca in ceas de noapte sa-ti bata la usa Satana?

desigur, noi sintem oameni rationali, nu credem nici in cel bun si atotputernic, nici in cel rau din fundul iadului. dar totusi, oare cum ar fi daca intr-o noapte (cu sau fara luna plina) ne-ar bate cineva la usa? blocul nostru are interfon. pe semne ca e vecinul de la etajul de dedesubt. oare am uitat robinetul de la baie deschis?...mmm...nu,e inchis. si la usa nu suna, ci bate: cioc, cioc , cioc, de trei ori. rasuna pina in dormitor.

cine dracu o fi la ora asta? imi iau pe mine un halat, dau de vreo doua ori cu mina prin par si ies in hol incet, fara sa-mi pun papucii de casa. ma uit pe vizor. nu-i nimeni. poate doar mi s-a parut.
D E S C H I D E!
...si deschid.

poate e in vis. calatorul poarta un costum negru,joben, monoclu si baston. fireste ca are cioc si e sasiu. pentru ca eu sint o timpita. altfel, n-ar fi un personaj livresc,n-ar semana leit cu profesorul Woland.

acum astept sa mi se intimple ceva cumplit. ca un ied obraznic am deschis usa unui strain. ca un spectator de stiri de la ora 5 astept sa fiu ucisa cu bestialitate, taiata in bucati marunte si pusa in borcane de gem.poate e in vis.

calatorul imi zimbeste politicos si ma intreaba daca am aflat despre noua oferta la internet prin care pot avea o viteza de navigare mai mare de 140 la ora in afara localitatii, cu detector de radar. incerc sa spun ca nu, si ca nu ma intereseaza. dar el imi explica de oferta speciala de sarbatori pentru zborurile zurich - tokio cu escala la paris, coaziera pe Sena inclusa numai in cazul biletelor dus-intors. nu ma intereseaza!!! un credit cu dobinda mica mica, doua carduri de shopping incluse, avantaje si discount in reteaua de magazine, centre de infrumusetare,spitale, morgi si pompe funebre. Lasa-ma, bre, in pace!!! dar poate sint interesata macar de oferta noua de abonament cu minute intergalactice incluse si noul smartphone care iti mareste sinii fara bisturiu, spala geamuri si face cartofi prajiti. ii trintesc usa in nas! ma duc inapoi in pat, bag capul sub perna si imi trag si plapuma deasupra. cioc cioc cioc! nu vreau sa aud nimic! imi cint singura un cintec de leagan. nu mai vreau sa deschid usa nimanui. poate a fost un vis.

dar n-a fost vis.Satana ne bate la usa in fiecare zi.

ii deschidem, ii trintim usa in nas, ii deschidem iar, ne zimbeste din ghereta de ziare, ne vorbeste mieros la tv, ne zbiara in urechi la supermarket, ne fredoneaza cintecele in masina, ii inchidem zgomotos telefonul, il facem sarlatan, il rugam sa nu ne retina ca n-avem bani de dat pentru reconstructia salii de sport a liceului de ologi, sau pentru cartierul pentru sinistrati, sau pentru manastirea sfintul apostol bologa, sau pentru unicef, uniter, unicredit, univers,si nu vrem sa cumparam setul de oale minune la un pret special, nici aparatul de vibromasaj pentru talpi, nici nu vrem sa ne schimbam furnizorul de internet si nici pe cel de cablu, si nici pe cel de zarzavat si ni se rupe ca noul iaurt cu fructe este natural si mai usor. vrem sa ne lase dracului in pace, ca ne grabim si n-avem timp.

...dar timp nu ne ofera nimeni niciodata. nici macar Satana. nici macar in vis.
si murim grabiti, ca prostii, dupa ce am asteptat toata viata sa ne bata intr-o noapte la usa un calator, sasiu,intr-un costum negru, cu joben, monoclu si baston si sa ne faca oferta potrivita.

2 comentarii:

silviu le grand spunea...

eh..simt o aroma de Maestrul si Margareta:)..mmmmm

akritura spunea...

hihi. indeed. dar mai curind de Faust