miercuri, iunie 15, 2011

Dilema

De cateva zile o noua (foarte veche) dilema dezbina utilizatorii de Facebook. Care sa fie rezultatul exercitiului 6÷2(1+2)=??? 1 sau 9?

Eu am votat 9. De ce?

Pt ca am invatat ca trebuie sa efectuez mai întâi operaţiile din paranteze.

Pt ca stiu ca, daca în exerciţiu apar mai multe tipuri de operaţii, atunci efectuăm mai întâi pe cele de ordin doi, în ordinea în care apar, (înmulţirea şi împărţirea), apoi pe cele de ordinul întai (adunarea şi scăderea).

(Printre altele, am auzit cum ca : orice expresie care este la numaratorul sau la numitorul unei fractii sau este un exponent se considera grupata (ca fiind intr-o paranteza) si deci trebuie simplificata (adica scrisa ca un numar) inainte de a intra in eventuale operatii, dar fractiile sunt fractii, si impartirea e impartire)

Deci, din punctul meu de vedere, rezolvarea e urmatoarea:
6÷2(1+2)=
6÷2*3= (am rezolvat paranteza)
3*3= 9 (impartirea si inmultirea fiind operatii de acelasi rang se executa in ordine, de la stanga la dreapta)

Cu ocazia asta mi-am amintit cu placere de un revelion, cand am petrecut cateva ore "discutand" despre ecuatia de gradul II, cu Alex, la un pahar de Tudor (or the other way around) J

A, in sustinerea teoriei mele... Google It!



nota: cea mai veche prietena a mea a scris trebusoara de mai sus: Felicia, colega mea de banca din clasa a 5a. ...si a 8a. 

Niciun comentariu: