joi, iunie 23, 2011

oare m-am lasat de fumat?

azi e a 12 a mea zi fara tigari.
nu stiu din ce cauza m-am lasat.
nu stiu de fapt, daca m-am lasat, dar cred ca m-am lasat. sau ...cel putin asa sper.

nu ma laud cu asta. nici macar nu-mi amintesc cum si de ce m-am hotarit sa nu mai fumez. mi s-a mai intimplat de citeva ori sa nu fumez citeva zile, de obicei atunci cind nu aveam bani de tigari. intre piine si tigari mereu am ales sa scot fum.
dar de data asta nu a fost cazul.  pur si simplu m-am trezit intr-o buna zi ca nu mai fumasem de citeva zile. vreo 3, asa. apoi am continuat.

stiu foarte bine ca nu e un subiect despre care merita sa scriu. e ca si cum as povesti ce maninc la micul dejun, ce pozitii sexuale imi displac sau cit de des ma spal pe cap. e o chestie personala, despre care nu se cuvine sa povestesc, dar scriu despre fumat pentru ca mi-e groaznic de pofta de o tigara. groaznic.
nu pofta, ci dor.

si mai am doua motive pentru care scriu.
motivul 1:
sint narcisista, imi recitesc uneori  deseori articolele. daca ma apuc iar de fumat, aici o sa gasesc mereu marturia ca timp de cel putin 12 zile am fost cuminte, nefumatoare, zen.  si o sa ma apuce o mindrie fantastica intr-o buna zi gindindu-ma ca la un moment dat, cel putin pentru 12 zile am "avut vointa" (doamne , ce urasc formularea asta!!) sau (una pe care o urasc si mai mult) "am fost motivata". si o sa ma simt bine si o sa-mi placa si mai mult de mine. yeeeey!

motivul 2:
daca voi ramine in continuare nefumatoare promit jur sa nu devin niciodata o pisaloaga: sa nu le tin predici fumatorilor despre ce rau fac ca nu se lasa, sa nu ma dau exemplu de vointa, perseverenta sau cine stie ce alte cacaturi,  sa nu dau sfaturi (decit daca mi se cer), sa nu le vorbesc  fumatorilor despre cit de mult rau fac tigarile si citi bani se duc pe ele, sa nu dau ochii peste cap sau sa fac vreun oricare alt gest nepoliticos cind cineva isi aprinde o tigara in apropierea mea, sa nu ma bucur cind se scumpesc tigarile, sa nu ma bucur cind se interzice fumatul in spatiile publice in care inca nu e interzis.

si mai vreau sa spun neaparat acum , in calitate de nefumatoare de 12 zile, ca imi vin mereu in minte diverse motive pentru care trebuie sa-mi cumpar imediat un pachet de tigari, sau macar sa cer o tigara colegilor mei. imi mai vin in minte diverse idei despre cum din cind in cind as putea face cite o exceptie (la bere, in oras, la terase, etc).  si sper sa-mi dea pace aceste ginduri. sau macar, daca nu-mi dau pace, sper sa pot sa le ignor.

atit.

mai mentionez si ca m-am apucat de fumat dupa ce am terminat facultatea. nu stiu din ce cauza m-am apucat, dar mi-a placut foarte mult sa fumez.
si imi place in continuare.
si mi-e dor.

Niciun comentariu: