vineri, noiembrie 25, 2011

pardon!

Azi dimineata am trecut printre niste oameni, in drum spre o statie de tramvai. Pe semne ca ei nu erau grabiti, ca mine, ca se miscau incet, si vorbeau intre ei.
"Pardon" zic, ei se dau la o parte si trec. Si in timp ce treceam , mi-am adus aminte de ceva de cind eram mica.

Tot auzeam pe la altii ca zic "Pardon" si nu stiam ce-i aia. Am intrebat-o pe mami si ea mi-a explicat ca "pardon " e cind iti ceri scuze pe scurt si mi-a dat exemplu cind trebuie sa-l spun. In mintea mea de copil, insa, cuvintul asta nou trebuia sa aiba un chip. Si cum notiunea in sine nu prea are chip, m-am gindit eu ca e ca un fel de cordon. Si sa vedeti ca merge: pardon-cordon. Da' parca seamana , totusi, mai mult cu "palton". ....iar palton si cordon nu-i tot una. Va sa zica, "pardon" e ceva intre "cordon" si "palton". Perfect! Fix asta e! Si de atunci, de fiecare dara cind zic "pardon" imi imaginez un domn in virsta, imbracat intr-un palton lung, strins la mijloc cu un cordon. De regula, nu zicem "pardon" vara, ca atunci vremea e cel mult de pardesiu.

Asa ca azi dimineata, "Pardon" zic, uitindu-ma in jur dupa mosul cu tinuta regulamentara.

Niciun comentariu: