luni, noiembrie 21, 2011

poveste cu romani in tara cu ploi

coverul pe ziua de azi (si pe cea de ieri) e asta:


Si in felul asta am rezolvat si problema duetului.

Dar eu profit de cintecel, ca sa va povestesc de prietena mea, A, din tara ploilor rasare, care ascultind piesa de mai sus (desigur, in aceasta varianta de cover) zice: "auzi, tie iti cam plac betivii care cinta prin parcuri, nu?"
Ei, acu'...ce sa raspund? Imi cam plac , fata, imi plac.Da' Norah e treaza, numai Keith cred ca a tras putin la masea.Puootiiiiin, nu muoooolt! Suficient, cum ar veni, cit sa fie cam fain, asaaa...fain tare.

In continuarea programului nostru artistic din aceasta seara, doamnelor si domnilor, avem , nu-i asa, o intimplare povestita de prietena A. Si A-nume:

Ea presteaza activitati cultural artistico-intelectuale in folosul bibliotecii unei comunitati din tare ploilor care ploua des, unde e angajata lor, cum ar veni.Cetatenii de acolo, din cauza ploii, nu vorbesc romaneste. Lasa, nu-i bai, vorbesc ei alte limbi, ceea ce face cu succesuri si prietena mea, A, atit de dibace, incit nimeni n-ar ghici ca nu e nascuta si crescuta in tara ploilor de sub nori.

Intr-o zi, pe cind isi facea ea treaba de zi cu zi la biblioteca, numai ce vin la ea niste studenti (nota autorului- adica a mea- cred ca erau frumusei, asta n-a specificat A., dar ca sa iasa povestea misto, cred ca erau frumusei). Se apropie de ea si ii zic in limba din tara ploilor ude: "saru'mina! vrem bla bla bla de la biblioteca asta bla bla carti bla bla". A. : "bla bla procedura bla bla pasaport bla bla "  Ei: "poftim bla bla uitati bla bla" . Va sa zica prietena A, functionara in biblioteca, reprezenta tara aia cu ploi, si dupa vorba n-au ghicit ca vine din Romanica , asa ca in timp ce ea le pregatea niste formulare (procedura speciala, cum ar veni, pentru straini) numai ce-i aude, intr-o limba romana de la mama ei, de prin Obor : "Muama, ce tzitze are asta! Frate, e buna de pula, nu gluma. As cam lua-o o tura si  inca una,  sa mor eu!"
Acum, daca eram eu in loc de prietena A. m-as fi dus la ei si le-as fi zis (in romaneste): "Serios, baieti? Si mai ce? " doar pentru bucuria de a-i vedea cum ramin cu gura cascata. Sau, poate, pentru a pastra discutia in fagasul ei, va sa zica bibilotecara-client le-as fi zis, pe un ton neutru, de functionar , impingindu-mi cu aratatorul ochelarii pe nas: "Mai intii exerseaza treaba asta cu ma-ta".  Sau poate n-aveam tupeu s-o fac nici pe asta, dar macar la plecare le-as fi spus in romaneste "la revedere, lectura placuta, va mai asteptam la biblioteca noastra", cit sa le plesneasca macar un pic obrajii de rusine.

Prietena mea , A., insa e mai diplomata. A povestit in soapta supervizoarei sale (o doamna mai coapta, cu alura de bunicuta) care le-a spus voinicilor (in limba din tara cu ploi , desigur): "personalul nostru este foarte educat, asa incit va rog , la noi in biblioteca, sa nu vorbiti urit, in niciuna din limbile pamintului.

Atiiit, cum ar veni, noapte bunaaa!

7 comentarii:

cătălin spunea...

auzi? pot sa fiu io badaranu caruia daca i se intampla asa ceva....o sa rada si chiar faca si poze??

akritura spunea...

da, Cata, ai voie! da' eu chiar as vrea sa vad un grup de studenti romani (insist: studenti, nu studente) rataciti pe la tine prin bar care sa zica "muaama, ce cur are asta, ce craci, muaaama, ce i-as face!!!" . Da, si chiar as vrea sa vad cum le faci tu poze, dupa aia!

cătălin spunea...

ermmm....pai iti zic ce mi s'a intamplat la un moment dat aici: eram intr'un supermarket cu un preten, si vorbeam aiurea printre rafturi despre unii si despre altii. si apoi a venit la noi un pustiulica (creca avea vreo 20 si ceva) care a inceput sa vb in romana cu noi. la care io cu pretenu' am inceput sa radem....

si crede'ma ca le'as face si poze ;)

akritura spunea...

da, ma, dar v-a vorbit frumos...cu totul altfel e sa auzi pe cineva vorbind porcos la adresa ta, crezind ca tu nu pricepi.

cătălin spunea...

n'ai inteles. noi vorbeam de el.

akritura spunea...

aaaaaaaaaaaaaaaa, pai atunci sa va fie rusine!!!!!inseamna ca ati dat de un pustiulica blind, calm, cumsecade. probabil era fumat!

cătălin spunea...

nu. eram doar noi nesimtiti. aia ce, ce sa'i faci