duminică, ianuarie 15, 2012

poze cu eminescu dezbracat

Din capitolul "Mare e gradina ta, Doamne" am dat peste o chestie de m-am crucit.De fapt, se cuvine s-o incadrez intr-o categorie speciala. O fetita de prin Ardeal, scolita pe la filosofie, cu master in publicitate, scrie acest inaltator articol  in care ne spune maiastru diverse frumuseti inaltatoare, cum ar fi :
- eminescu ar fi trebuit sa primeasca premiul nobel (tot ea ne indruma apoi catre un al articol alt altui minunat in care ne explica mai clar cum sta treaba cu Eminescu si Nobel)
-chestie "neadmisibila": Google l-a uitat pe Eminescu in aceasta zi. Rusine, Google!!!
- exista carti memorabile referitoare la comentarea poeziilor lui Eminescu; printre ele, Kant si Schopenhauer
- Luceafarul e cam lung, dar e cel mai cel;
- la scoala se faceau comentarii, vedeti acolo cam cum erau ele; daaar trebuie sa stiti ca exista probabil mai multi critici literari.

In caz ca autoarea articolului se supara pe noi, si il scoate de pe blog  (te rugam, nu face asta, ar fi pacat, si uite, draga, cum iti creste traficul) m-am hotarit sa salvez o imagine pe care sa v-o ofer cu dragoste, si de care sa ne bucuram in continuare cu totii.





Buuun. Am bagat-o in seama pe fatuca asta din doua motive:
1. Scoala aceea rigida, in care la ora de limba romana scriam dupa dictare pagini intregi cu citate din critici, pe care le asezam apoi in "comentarii", alcatuite dupa un schelet standard, si pe care le invatam pe de rost, ne-a executat bine de tot. Ne-a umplut dulapurile de scheleti. Desigur, e mai bine sa-i citezi pe critici, sa vorbesti frumos, sa-l citesti pe Eminescu, sa-i pui la icoana, e mult mai bine decit sa nu citesti nimic in afara de sms-uri. Si totusi, dupa zecile/sutele de fraze memorate din caietele de romana, din cartile de comentarii, ce a ramas ? Da, da, stiu ca lumea o mai ia si pe aratura (frate, aia cu Nobelu' a fost dementiala, si mai stiu si dintr-alea cu Eminescu- roman adevarat, ortodox, geniu pustiu, neinteles). Bun, dar lasind la o parte articolul de mai sus, cu care m-am amuzat biata fata, hai sa ne uitam fiecare in ograda lui: in afara de comentariile literare din scoala, cita poezie am (mai)citit? Bine, hai s-o lasam cu poezia: cita literatura am mai citit? Cum ne raportam la ea? Cit sitem in stare sa emitem niste opinii clare, coerente despre un text pe care nu l-am studiat in scoala?

2. Am reflectat indelung si vreau sa spun urmatoarele concluzii:
- Eminescu nu ar primi niciodata un Oscar
- Eminescu nu ar poza in Playboy
- Eminescu nu ar face sex pe bani cu tine (poate doar cu mama ta)
- Eminescu nu ar refuza, insa, sa apara la OTV
- Eminescu nu ar purta chiloti tanga in fiecare zi
- Eminescu nu ar face sex cu Bote, neprotejat


si ce n-ar mai face Eminescu? Pe bune, mai bine facem glume,chiar si proaste. E mai cinstit si e mai creativ decit sa repetam, inghitim sau sa scuipam chestii nerugumate.

12 comentarii:

Anonim spunea...

Super tare...m-am amuzat teribil la cele scrise de criticul nostru...si...hai va rog mai lasati prostiile si pune-ti mana pe o carte ceva....o seara frumoasa...

Pasarica somnoroasa spunea...

of , dar unde e poza cu Eminescu dezbracat ?

akritura spunea...

@ anonim: asa! ai invatat ceva! nu m-am acrit degeaba la tine azi. Hai, ti pup! si scrie "puneti" corect! ;)
@irina: n-am , da' daca vrei, iti trmit o poza cu mine goala

Irina Dan spunea...

numai daca te photoshopuiesti lânga eminescu :)

akritura spunea...

nebuno, pentru tine pot face un calendar; va sa zica: eu goala si eminescu; eu goala si paunescu, eu goala si einstein, eu goala si harry potter, eu goala si jean constantin, eu goala si obama, eu goala si dan spataru. Iar in august ce punem? e ok sa fie eu goala si michael jackson ?

Irina Dan spunea...

vai, tu iti dai seama ce idee de milioane e asta ? totusi, in poza cu Michael propun sa te imbraci in Tinkerbell :)

akritura spunea...

pai....nu era vorba de eu-goala?

Irina Dan spunea...

da, dar Michael e mai pudic :)

Anonim spunea...

:))))))))))

akritura spunea...

@Irina: daca Maical e mai pudic, atunci pe el o sa-l imbracam intr-un costum de ski.

mazarike spunea...

daca pun mana pe o carte, ma vindec? astept raspuns

akritura spunea...

depinde: daca e K (popa) de verde mai tare te ia.

auzi, da' sper ca te refereai la stinga. Cu dreapta stiu ca inca iti faci cruce.