miercuri, februarie 15, 2012

Cum sa fii o adevarata diva (continuarea)

Mai tineti minte ce va povesteam cind mi-a pocnit o teava in balcon, si eu, ca o adevarata diva am strins apa cu farasul?

asaaaaaaaaaa
Ei, atunci am sters cit am putut si cum am putut, am oprit, desigur, apa, daaar a doua zi am deschis robinetul de la apometrul din bucatarie ca sa pot spala rufe la masina.
Mentionez ca in ziua aceea era ger,ger, ger, mega ger, cum numai la noi, in Siberia, e ger. Ded fapt, numa' vreo minus 20 si ceva. Bun. Cind ajung in balcon, deja pe jos, spre margine, era gheata si ceva apa baltea pe deasupra. Am oprit (iar) robinetul de apa rece din bucatarie (dupa ce am terminat de spalat rufele, fireste), am sters cit am putut din apa, dar a mai ramas niste gheata, na... ca apucase sa inghete si mi-au ramas mopul, matura si o sticla(de lichior de cocos, delicos , de atfel, pe care o pusesem in balcon, linga cosul de gunoi) infipte in gheata. Cind am tras de mop am ramas cu coada in mina, ca partea textila s-a intepenit in gheata
si am scos-o cu chiu cu vai dupa ce am turnat peste ea niste apa fierbinte.
Cu matura a fost mai usor, nu era foarte infipta; in schimb, cu ea am avut momente induiosatoare: matura mea e de plastic, are coada albastra si perii verzi. Am tras de ea, am scos-o de acolo, bucuroasa am folosit-o in curatarea altor incaperi ale casei(propozitia precedenta e la deruta. Eu sint o diva: nu matur!). Sticla a iesit cind s-au topit ghetarii.

Mentionez (din nou) ca in orasul meu au fost temperaturi foarte scazute, dar pe mine m-a durut in basca: daca e ger, apa mea ramine inghetata, deci nu curge in balcon la vecinul care face gura mare (vecinul meu si-a pus in balcon tapet si parchet, da' despre asta nu se cuvine sa comentez. Bine, de fapt tapet nu si-a pus, dar am zis eu asa ca e mai amuzant. ...cu parchetul n-am mintit, chiar are si chiar e nasol cind ii inunda cineva (eu) balconul.
Asaaaaa,deci, bucuroasa eu ca apa e inghetata, cu ditai bucatoiu de gheata impinzita ca la patinoar intr-o parte a balconului, nu m-am agitat prea tare: cit e ger, am liniste! Cind se incalzeste tre' sa fiu atenta si s-o adun pe bulangista de apa, ca ea sa nu-l deranjeze pe vecinul cu care oricum dezvolt de ceva vreme o dezbatere science fiction.

Ziuua de azi: diva (adica Je) ametita, lesinata, gripata. Afara - zi frumoasa, cu soare, frumos, minunat, caaald, da' cald, intelegi, sa fi fost si niste grade cu plus.

Ma duc tematoare in balcon. Diva observa niste apa pe jos. Dar vai, culmea!!! Nu era de la gheata care se topise....ca nu se topise inca. O lacrima mi-a izvorit timida in coltul ochiului: din gheata, in lumina calda a soarelui, crescusera timid citeva fire subtiri de iarba.



...care erau, de fapt, fire de plastic verde smulse din matura mea cind se intepenise in gheata din balcon.
Dar sa revenim, zic! Apa era din tevile care veneau de la centrala, sau din bazinul centralei, sau ...ma rog, de pe acolo. Mama ma-sii, picura din /prin/peste tevi. Bun, ma apuc, string repede si cind aproape termin de sters toata apa imi dau seama ca mai trebuie sa inchid un robinet de la centrala : altfel apa avea sa mai curga in liniste si pace pina se termina din bazinul centralei si din tevile aferente. Bine, astea sint detalii tehnice, le-am mentionat ca sa-mi remarcati simtul practic si cultura si caltiatile de instalator. Sa trecem la activitatile de diva: dupa ce mi-am bagat vreo doua camioane de puli in centrala, in tevi, in papucii mei de casa,verzi, care s-au udat, dar mai ales in temperatura neasteptat de ridicata de afara (cum ziceam , cred ca erau vreo citeva grade cu plus) mi-am dat seama ca daca n-o sa oblig apa sa plece din balcon (in oricare stare va fi fiind ea, solida, lichida sau aburi) o sa tresar toata ziua la fiecare zgomot care seamana cu soneria telefonului meu, gindindu-ma ca s-a topit gheata, a curs in balconul vecinului, i-a stricat tapetul si parchetul, iar el ma suna sa ma bage in mama. Sub o astfel de amenintare , calitatea activitatii mele la birou ar fi avut mult de suferit, drept pentru care am decis sa fiu proactiva si sa rezolv problema de la radacina ei. Am decis sa stirpesc fara mila orice forma a apei din balcon, lovind-o in repetate rinduri cu toporul (apropo, nu stiu daca v-am zis, am un topor mare pe care il tin in camera mea, linga pat. ...just in case...). Am spart , asadar, cu toporul , gheata, am pus-o in galeata si am dus-o in baie. Cind o sa ajung acasa o torn in wc ca sigur s-a topit intre timp.
Asta-i tot

aaa...si coada de la pamatuf mi-a fost foarte utila azi, ca am spart cu ea turturii de aerisirea de la hota.

pam pam!

Niciun comentariu: